Bestellen en bezorgen

  1. Home
  2. chevron_right
  3. Bestellen en bezorgen

Van bestelling naar bezorging

1) Uitzoeken tuinmaterialen
Na het uitzoeken van de gewenste tuinmaterialen kunt u uw bestelling plaatsen via ons bestelformulier op onze website of aan de balie bij onze vestigingen. In veel gevallen besteld de stratenmaker/hovenier de materialen, overleg goed wie de bestelling plaatst. Het is mogelijk dat er kleine afwijkingen zijn van de in onze showtuin genoemde afmetingen. Kleur en constructiewijzigingen voorbehouden. Prijzen gelden – zolang de voorraad strekt – tot 1 februari 2023 en zijn inclusief 21% BTW. J.K. van den Dool BV is gemachtigd om eventuele tussentijdse prijs- en product wijzigingen door te voeren. Prijzen worden over het algemeen gegeven per m2. In sommige gevallen wordt een prijs per stuk, per strekkende meter of per m3 gegeven.

TIP: Zorg ervoor dat u de juiste namen van de producten op een rijtje heeft bij het bestellen. Desgewenst zetten wij de gekozen materialen voor u op een rijtje bij ons aan de balie. Daarnaast kunt u altijd foto’s maken van de product kaarten in de showroom.
Controleer of uw gekozen materialen een voorraad product is of speciaal besteld moet worden in het geval van retour nemen. Zie punt 5 voor de verdere voorwaarden.

2) Bestelling plaatsen
Wanneer u de bestelling online plaatst en wij deze verwerkt hebben, zullen wij een orderbevestiging naar u sturen. Dit is tevens het factuur, deze kunt u per eenvoudig per banktransactie voor de levering naar ons overmaken. Op het factuur vind u ons bankrekeningnummer (vermeld graag uw debiteur- en ordernummer). Wanneer u de bestelling aan onze balie plaatst dan zullen wij de materialen met u doornemen. Controleer ten aller tijden of de bestelde materialen kloppen!

3) Verwerking bestelling
Bedankt voor de bestelling! Wij gaan uw materialen bestellen en klaarzetten op de voor uw gewenste afleverdatum. Kleine aanvullingen/wijzigingen kunnen tot 24 uur voor de aflevering. Aanvullingen (geen wijzigingen!) zijn in voorkomende gevallen, na overleg, mogelijk. Bij wijzigingen in de zin van materialen of complete orders die vervallen wordt € 20,00 in rekening gebracht. Hierna zullen wij uw bestelde materialen klaarzetten voor vervoer en kunnen er geen aanpassingen meer gedaan worden. Bij een levering onder € 2000,00 berekenen wij vrachtkosten. Voor levering in Wassenaar is dat € 42,50 en voor leveringen in de regio buiten Wassenaar is dat € 63,50. Deze bedragen zijn inclusief 21% BTW. Buiten ons leveringsgebied zijn vrachtkosten op basis van offerte.

4) Bezorging
Wij gaan u bestelling bezorgen. Wij bezorgen uw materialen met één van onze vrachtwagens. Wij bezorgen van maandag tot en met vrijdag van 7.00 – 17.00 uur. Bestellingen worden in principe als geheel bezorgd, dus zodra alle artikelen voorradig zijn. De normale lostijd voor een levering bedraagt max. 15 minuten. Zorg ervoor dat er voldoende ruimte is om het materiaal te lossen. Om logistieke redenen kunnen wij helaas geen tijden garanderen. Indien u thuis bent, dan zal onze chauffeur aanbellen en samen met u een gewenste afleverplaats bepalen. Niet thuis? De chauffeur lost naar inzicht, zij lossen voor uw adres of vooraan op de oprit indien mogelijk. Geef desgewenst bij uw bestelling opmerkingen aan waar wij de zending kunnen lossen.

LET OP: Sommige producten worden op statiegeldpallets geleverd. Bij inlevering worden deze gecrediteerd mits deze in goede staat verkeren en door van den Dool berekend zijn. Statiegeldpallets worden op verzoek tegen betaling retour gehaald in combinatie met een bestelling op het zelfde afleveradres. Pallets retourneren op een afvalcontainer worden niet gecrediteerd. Creditering Europallet statiegeld € 14,50; restitutie € 12,50 Bij alle overige pallets wordt het statiegeldbedrag verminderd met € 2,00 per pallet.

5) Controle materialen
Uw materialen zijn afgeleverd en nu? Controleer zo spoedig mogelijk uw materialen op juistheid van kleur, afmetingen, hoeveelheden eventuele breuk alvorens u de materialen gaat/laat verwerken. Als er iets is misgegaan bij uw levering, dan dient u dit zo snel mogelijk bij ons te melden, maar ten minste binnen één werkdag na levering. Het gebruiken en plaatsen van de materialen betekent goedkeuring van de producten. Bij latere reclamaties gaan wij nooit over tot vergoeding van de producten.
Reclamaties op telefonische bestellingen worden door ons niet in behandeling genomen.

Door ons geleverde goederen die bij ons op voorraad staan worden tot 5 werkdagen na levering teruggenomen tenzij anders overeengekomen. Alle materialen die niet speciaal voor u besteld zijn, kunt u in originele staat, onbeschadigd, niet be- of verwerkt retourneren. Wij rekenen hiervoor 20% handelingskosten. Indien u wenst dat wij de retourmaterialen bij u ophalen, dan rekenen wij hiervoor vrachtkosten. Speciaal voor u bestelde materialen kunt u niet retour brengen.

Keramische tegels worden in overleg retour genomen dit in verband met de steeds wisselende batchnummers. Artikelen met producten een productienummer en die speciaal voor u zijn besteld zijn zoals graszoden, grond / zand / grind / hout / verlichting e.d. worden helaas niet teruggenomen. Vraag dit zo nodig aan onze medewerkers of dit van toepassing is. Additioneel worden er retourkosten voor transport- en handelingskosten berekend.

6) Genieten!
Wij hopen dat u met veel plezier van uw tuin kunt genieten. Voor meer tips voor het onderhouden van uw tuin verwijzen wij u graag naar de volgende pagina > Nazorg (in de maak). Veel plezier gewenst in uw nieuwe tuin!

 

Menu